Maak je bedrijfsevenement persoonlijk
Wanneer gasten op je evenement aankomen wil je natuurlijk dat ze zich meteen welkom voelen. Personalisatie is in de eerste plaats belangrijk om gasten naar je evenement te krijgen, maar ook om ervoor te zorgen dat ze met een positief gevoel terug kijken op de dag. Hoe je je evenement personaliseert? We geven je 5 exclusieve tips!
Maak gebruik van beschikbare gegevens over je klanten
Het eerste belangrijke punt voor personalisatie is: weet wie je voor je hebt. Data is je beste vriend als het gaat om het kennen van je gasten; verzamel dus zoveel mogelijk informatie over je klant. Als je weet wie de bezoeker van je evenement is, weet je vaak ook wat een item of service voor hem of haar betekent. Deze kennis moet door de organisator worden meegenomen bij de inrichting van het evenement. Een evenement dat is ingedeeld op basis van wensen van de aanwezigen, versterkt de relatie tussen het bedrijf en de klant.
Consistente berichtgeving voor, tijdens en na het evenement
Bepaal voordat je start met de communicatie voor je evenement wat de kernboodschap is. Die moet voor, tijdens én na het evenement duidelijk naar voren komen. Bepaal dus eerst het doel van je evenement en de wensen en kenmerken van je doelgroep. Op basis hiervan formuleer je de kernboodschap, die je in alle communicatie-uitingen en tijdens het evenement meeneemt. Zorg ervoor dat de kleinste details, zoals de locatie, het eten en de uitstraling van je evenement op deze kernboodschap aansluiten.
Sta open voor feedback
Organisators zijn tijdens het evenement zelf meestal erg druk om ervoor te zorgen dat alles perfect verloopt. Let er op dat je ook tijd vrijmaakt voor gasten die feedback willen geven. Feedback is een waardevolle terugkoppeling om in de toekomst eventuele verbeterpunten door te voeren. Loop rond en vraag naar meningen, tips en feedback. Je slaat hierbij twee vliegen in één klap, want ook persoonlijk contact met je gasten is een belangrijk element van personalisatie.
Zorg voor interessante workshops
Een evenement is pas compleet als er ook interessante workshops te volgen zijn die natuurlijk volledig zijn afgestemd op de behoeften van de doelgroep. Personaliseer de verschillende onderwerpen en zorg er zo voor dat je bezoekers met een nieuwe bak aan voor hen relevante kennis je evenement weer verlaten. Zorg ervoor dat mensen zich voor het event al kunnen inlezen en inschrijven voor de workshops. Op die manier maak je ze vooraf al nieuwsgierig.
Go digital.
Ons digitale tijdperk biedt veel kansen voor het personaliseren van je evenement. Gebruik dit in je voordeel! Maak bijvoorbeeld gebruik van een online aanmeldsysteem waarin je al de nodige persoonlijke gegevens van je bezoekers navraagt. Ga na wat hun interesses zijn en wat ze graag willen leren in je workshops. Met deze input kun jij je evenement vervolgens zo goed mogelijk op hun verwachting afstemmen.
So, what’s next?
Personalisatie is erg belangrijk om jouw evenement succesvol te maken. Ook op dat vlak zijn bedrijven op zoek naar manieren om zichzelf van concurrenten te onderscheiden. Ben jij benieuwd naar mogelijkheden om jouw evenement te personaliseren? We helpen je graag verder!
Vraag advies aan